Home
Minder depressie door mediterrane eetstijl
12 september 2009 Het risico van een depressie wordt verlaagd met een mediterraan eetpatroon. Dat blijkt uit de resultaten van een recente Spaanse studie. Het onderzoek was gebaseerd op de veronderstelling dat een mediterraan voedingspatroon gunstige effecten heeft op de ontstekingsactiviteit en de algemene gezondheid. Deze factoren zijn mogelijk ook betrokken bij het risico van depressie.

Meer lezen over dit onderzoek? Abonneer u dan op de geheel vernieuwde Fit met Voeding! In het eerste nummer van jaargang 2010 is dit Spaanse onderzoek een van de vele onderwerpen. Wilt u eerst een proefabonnement? Stuur een mail naar info@ortho.nl en ontvang drie nummers voor € 10.